Živé streamovanie a získavanie dát zo sociálnych médií
14.7.2021

Platformy sociálnych médií ponúkajú množstvo údajov, ktoré môžu luxusným a módnym značkám pomôcť nájsť nové poznatky a obchodné príležitosti. Takisto im v predaji pomáha živé streamovanie influencerov, ktorí naživo predávajú ich produkty. Preto sa streamovanie a získavanie dát zo sociálnych médií stalo fenoménom.

Heuritech, parížsky technologický startup, využíva umelú inteligenciu na predpovedanie trendov. Platforma spoločnosti analyzuje milióny obrázkov na sociálnych sieťach a predpovedá, ktoré vzory, dizajny a položky sú v dopyte u rôznych skupín spotrebiteľov. Softvér predpovedá aj produktové trendy, ktoré budú dominantné v nasledujúcich 12 mesiacoch.

Prediktívna analýza pomáha módnym značkám prekročiť predajné čísla alebo pri predpovedaní hlavných trendov pre módne prehliadky. Vďaka lepšej predstave o tom, čo si zákazníci prajú v reálnom čase, uľahčí značkám efektívne umiestňovanie ich produktov, vývoj marketingových stratégií a optimalizáciu úrovní zásob.

Pandémia podporila prijatie živého streamovania medzi značkami a maloobchodníkmi, ktorí sa snažia so zákazníkmi komunikovať viac online. Využívajú na to platformy sociálnych médií. Pridanie nákupných funkcií však teraz transformuje živé streamovanie na motor rastu elektronického obchodu.

Napríklad v Číne sa predpokladá, že živé streamovanie bude do roku 2022 generovať asi pätinu celkového online predaja v krajine, uvádzajú spoločnosti HSBC a Qianhai Securities. Kuaishou, Bytedance a ďalšie čínske platformy živého streamovania rýchlo pridávajú obchodné funkcie.

Amazon tiež začal ponúkať nákupy v priamom prenose. V novembri 2020 spoločnosť použila sieť influencerov na propagáciu služby Amazon Live, ktorú môžu predajcovia použiť na usporiadanie priamych prenosov pre svojich zákazníkov na Amazone. Facebook sa tiež veľmi zaujíma o to, aby bolo možné nakupovať pomocou živých videí. Tento gigant v oblasti sociálnych médií spustil v roku 2020 službu Instagram Live Shopping, ktorá predajcom umožňuje streamovať naživo a označovať produkty, ktoré si ich diváci môžu kúpiť. Aby toho nebolo málo, TikTok tiež vyvíja funkciu živého prenosu.

Keď sa živý prenos stane čoraz populárnejším, značky a maloobchodníci, ktorí sa snažia zvýšiť návratnosť svojich investícií, zvýšia dopyt po technologických partneroch, ktorí im môžu ponúknuť vysokokvalitné streamovanie a pohodlné nákupné skúsenosti.

Národný projekt Zvýšenie inovačnej výkonnosti slovenskej ekonomiky – inovujme.sk realizuje Slovenská inovačná a energetická agentúra v operačnom programe Integrovaná infraštruktúra. Spolufinancovaný je z Európskeho fondu regionálneho rozvoja.

Európsky Fond Regionálneho Rozvoja
Ministerstvo dopravy a výstavby SR
Ministerstvo hospodárstva SR
SIEA